VELIKA OČEKIVANJA, seminar o profesionalizaciji umjetničkog djelovanja mladih umjetnika
Lokacija: Klub HDLU / Dom HDLU
Termin: 17.05.2024.
Trajanje: cijeli dan
Sudionici seminara: Tjaša Pogačar (SI), Michal Stolarik (SK), Natalija Paunić (RS), Una Mathiesen Gjerde (NO), Mijoo Park (KR)
Moderatori: Lovro Japundžić i Jelena Šimundić Bendić
Cjelodnevni seminar realiziran uz potporu programa Kreativna Europa Europske unije, u sklopu projekta CreArt 3.0 okuplja međunarodne kustose te umjetnike izložbenih programa 37. salona mladih. Kroz predavanja i panel diskusije polaznici seminara “Velika očekivanja” imat će priliku slušati o različitim aspektima profesionalizacije vlastitog umjetničkog djelovanja. Temeljne točke koje će biti obuhvaćene ovim seminarom uključuju predstavljanje međunarodne umjetničke scene i različita područja djelovanja unutar institucionalnog, nezavisnog ili komercijalnog konteksta te važnost odnosa umjetnika, kustosa i stručnjaka iz područja kreativnog sektora. Profesionalizacija umjetničkog djelovanja podrazumijeva i karijerno usmjeravanje mladih umjetnika koje će se također odviti kroz predavanja i rasprave o razvoju vlastitog stila, važnosti odabira pravih mjesta za izlaganje te održavanju uspješnih odnosa s različitim institucijama, kolekcionarima i ostalim akterima umjetničkih sistema. Cilj nam je omogućiti besplatan pristup znanjima koje nisu mogli steći tijekom formalnog obrazovanja, a koji su krucijalni za jačanje njihovih poslovnih vještina. Cjelodnevni program završava pregledom portfelja pri čemu umjetnici dobivaju priliku za diskusiju o svom radu sa timom međunarodnih kustosa. Seminar je zatvoren za javnost.
Tjaša Pogačar
Tjaša Pogačar (SI) kustosica je, suosnivačica i glavna urednica Šuma, časopisa i platforme za umjetnost i teorijsku fikciju sa sjedištem u Ljubljani. Radila je s Muzejom suvremene umjetnosti Metelkova, Galerijom Škuc i Prostorom za projekte Aksioma u Ljubljani, kurirajući samostalne i grupne izložbe te surađujući uglavnom s mlađom generacijom umjetnika. U 2019./20. kurirala je dvije edicije IFCA – Međunarodnog festivala računalne umjetnosti u Mariboru, pod nazivom “Automatizirane ekologije” i “Kompleks infrastrukture: Izmijenjena Zemlja”, koje su se fokusirale na pitanja koja proizlaze iz isprepletanja tehnologije i planetarnih ekologija. Osim toga, Pogačar radi kao kustosica i producentica nove medijske umjetnosti u Institutu Projekt Atol u Ljubljani i kustosica je ISKRA DELTA – 34. Ljubljanskog grafičkog bijenala (2021.). U rujnu 2022. kurirala je ZONE1 na viennacontemporary u Kursalonu u Beču.
Michal Stolarik
Michal Stolarik (SK), rođen je 1988. godine i živi u Bratislavi, Slovačka. Neovisni je kustos, umjetnički kritičar i pisac o temama umjetnosti. Diplomirao je na Odsjeku za povijest vizualnih umjetnosti na Sveučilištu Komenskog u Bratislavi, posebno istražujući suvremenu umjetnost nakon 1989. Tijekom svoje karijere surađivao je s raznim galerijama i institucijama, uključujući Galeriju Jana Koniarka, Kunsthalle Bratislava, Galeriju Zahorian & Van Espen i druge. Stolárikovi kustoski poduhvati obuhvaćaju raznolike izložbe koje prikazuju radove kako novih, tako i etabliranih umjetnika, uglavnom iz zemalja srednje i istočne Europe. Radi unutar konteksta privatnih galerija, državnih institucija ili projektnih prostora u Slovačkoj, Češkoj, Italiji i Austriji, usmjeravajući se na širi spektar medija povezanih s temama proširenih oblika stvarnosti.
Natalija Paunić
Natalija Paunić je kustosica iz Beograda. Zanima je otkrivanje novih, intersekcijskih pristupa kuriranju i pisanju, kao i kako osobno utječe na profesionalno u našim životima, i obrnuto. Primarna područja njezinog interesa su feminizam, akceleracionizam, ekologija, otpad i luksuz. Natalija trenutno radi kao savetnik i kustos za novu kolekciju kompanije LUKOWA u Lucernu. Takodje, kao deo kolektiva, vodi virtualni, nomadski prostor pod nazivom Voždovačka galerija, koji djeluje kao odgovor na arhitekturu i kontekst različitih javnih i komunalnih prostora u Beogradu. Ranije je radila na pojedinim projektima i sajamskim prezentacijama galerije Eugster Belgrade u Beogradu, kao i projektima koji su bili dio programa na: Kunsthaus Dresden (2022.), Nacionalna galerija Sjeverne Makedonije u Skoplju (2022.), Confluence Institute for Innovation and Creative Strategies in Architecture (Pariz), Biennale Sessions (Venecija, 2022.), British Council i LUX Moving Image Foundation (2020.-2021.), Q21 u MuseumsQuartier (Beč, 2019.), Enclave Projects u Londonu (2016., 2017.), European Architecture Students Assembly (EASA) u Danskoj (2017.), Public School for Architecture Bruxelles (2017.), ICA u Londonu (u sklopu ICA Young, 2016.). Radila je kao medijatorica za documentu 14 u Kasselu (2017.). Neki od tekstova i intervjua koje je napisala nedavno su objavljeni u Spike Magazine, Mousse, Les Nouveaux Riches, između ostalih; te u sklopu nove knjige tekstova o vještičarenju, umjetnosti i feminizmu kroz praksu Šejle Kamerić (Mother is a bitch, Distanz publishing,Berlin). Stekla je formalno kustosko obrazovanje na Goldsmithsu, Sveučilište u Londonu 2017. godine, nakon magisterija arhitekture na Sveučilištu u Beogradu.
Una Gjerde
Una Mathiesen Gjerde (NO) (rođena 1993. u Trondheimu) producentica je, kritičarka, urednica i kustosica sa sjedištem u Oslu, Norveška. Magistrirala je povijest umjetnosti na Sveučilištu u Kopenhagenu i diplomirala kulturno poduzetništvo na Sveučilištu u Uppsali. Njezin kustoski interes usmjeren je na feminizam, biologiju, queer tematiku i vještice. Osim vlastite prakse, Mathiesen Gjerde je umjetnička urednica kulturnog online časopisa Subjekt i bivša voditeljica produkcije i administracije u Fotogallerietu u Oslu. Godine 2020. kurirala je izložbu SYKLUS koja je prvo bila izložena u Telemark Kunstsenteru, a kasnije, u manjem izdanju, na Coast Contemporary. Mathiesen Gjerde je suosnivačica Ergi.xyz, digitalne queer platforme za mlade umjetnike u nordijskoj regiji.
Mijoo Park
Mijoo Park je neovisna kustosica i istraživačica sa sjedištem u Seulu, Južna Koreja. Organizira diskurzivne platforme bul-teok i meddle melody u Koreji i vodila je RAT school of ART, samostalnu umjetničku školu (2014.-2021.). Njezina glavna kustoska praksa istražuje načine institucionalnosti i uloge različitih institucija za održive umjetničke prakse. Njezini kustoski projekti uključuju How Far, How Close (Aranya Art Center, Kina, 2023.-24.), Neither Dark Nor Black (Weekend, Seul, 2020.), Anyang Public Art Project (APAP6, Anyang / pomoćna kustosica, 2019.), Omni-presence(ONE AND J. +1, Seul, 2018.), i Wishy-washy Bodies (Centre A, Vancouver, 2017.) te radi kao pomoćna kustosica za grandmothers (Post Territory Ujeongguk, Seul, 2022.), Frequencies of Tradition (Guangdong Times Museum, Incheon Art Platform, Kadist San Francisco, 2020.-2021.). Sudjelovala je na 7. Međunarodnom tečaju za kustose na Gwangju Biennale (2016.), Salzburg Summer Academy (2017., Austrija), ARKO Creative Academy for Curator (2017.), Mountain School of Arts (MSA^, 2019., LA) i Young Curator Residency Program by Fundacion Sandretto Re Rebaudengo u Madridu (2023.).